.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخني با صدا و سيماي مركز مازندران
به طور معمول تلاش انسانها بر اين استوار است كه سرمايه هاي مادي و معنوي خويش را عزيز شمرده و درپاسباني از آنها از هيچ كوششي دريغ نورزند كه البته اين موضوع مبتني بر عقل ...

به طور معمول تلاش انسانها بر اين استوار است كه سرمايه هاي مادي و معنوي خويش را عزيز شمرده و درپاسباني از آنها از هيچ كوششي دريغ نورزند كه البته اين موضوع مبتني بر عقل و منطق است.
برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب در استان مازندران، اتفاق خجسته و خرمي است كه به محض اعلان عمومي آن توسط مديركل فرهنگ و ارشاد استان، با استقبال محافل علمي و دانشگاهي و نيز عموم مردم روبرو شد. اين استقبال درحالي خودنمايي مي كرد كه برخي از افراد و اشخاص به دنبال تعقيب مطالبات حزبي و فردي خود، از هيچ عملي در جهت تضعيف آن خودداري نكردند، اما به لطف الهي نه تنها با برخورد سرد محافل علمي و عمومي مواجه شدند كه بعضاً موجبات واكنش مثبت اينگونه محافل را نيز بوجود آوردند.
برگزاري نمايشگاه در وسعتي حدود 5000 متر مربع با 55 هزار عنوان، موضوع كوچكي نيست كه بتوان از آن چشم پوشي كرد. تا آنجا كه نگارنده مطلع است تاكنون درچنين حجمي نمايشگاه كتاب در سطح استانها برگزار نشده است، اگرچه در استانهايي چون اصفهان، خراسان و فارس نمايشگاههاي بزرگي برگزار شد اما درحد 55 هزار عنوان نبود. حضور بيش از 600 ناشر از ديگر امتيازات نمايشگاه مذكور و داير كردن بخشهاي جنبي از جمله برگزاري تعزيه و ايستگاه نقاشي و قصه نويسي براي كودكان از قسمتهاي مورد توجه بازديدكنندگان است. اما آنچه كه در اين ميان از همه مهمتر به نظر مي رسد اين است كه اكثر كتب ارائه شده در نمايشگاه مفيد و قابل استفاده است.
اهميت موضوع زماني مضاعف مي شود كه به اين نكته توجه شود، درسالهاي پيشين با ترويج سياست تساهل و تسامح فرهنگي در كشور، نشر كتب مفسده آور در اولويت نخست برخي از ناشرين بود كه خوشبختانه چنين كتبي، در نمايشگاه كتاب مازندران وجود نداشت.
اگرچه برخي از كتب ارائه شده در همين راستا قابل تحليل است اما بايد اذعان كرد كه درصد بسيار كمي را به خود اختصاص داده و اين نشان از دقت نظر فوق العاده و قابل تحسين برگزاركنندگان اين نمايشگاه دارد. متاسفانه سيماي مركز مازندران و نيز واحد خبر سيما با بايكوت غير منطقي اين واقعه مهم فرهنگي در استان، اعتبار فرهنگي خويش را با ترديد مواجه كردند .

شكرالله رضازاده شرمه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آزاد 9 تير 1386
اين آقاي نويسنده با نوشتن اين مقاله وچاپ آن درروزنامه كيهان به همراه مقاله اي ديگر كه چندروزپيش درمورد مديريت ادراه ارشاداستان درويژه نامه خود(كيهان مازندران )چاپ كرده بود ،به بهانه طرفداري ازبرخي مديران ارشاداسلامي استان ،چشمهاي خودرابسته است و...
ظاهرا چون ديگران مانندايشان فكرنميكنندپس غيرمنطقي هستندوبنابراين اعتبارفرهنگي آنها بايدزيرسئوال برود.
اقاي محترم خوب است بدانيد صداوسيما ويژه نامه كيهان نيست كه هرچه دلشان خواست ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.